Når idrett blir for dyrt betaler barna prisen

Zuccarellostiftelsen via KO&CO:
Formål

Ishockeyspilleren Mats Zuccarello jobber for at barneidretten ikke skal ekskludere barn basert på økonomisk bakgrunn. Ellevill ønsket på grunnlag av tema å bidra som offisiell støttespiller.

Prosess

Sammen med reklamebyrået KO&CO ble det utviklet en meningsplattform som skulle drive inn midler til stiftelsen gjennom en dedikert landingsside. Videre skrev Ellevill manus og produserte filmen, sammen med Mats Zuccarello på “barnas sommerleir” som arrangeres av Zuccarellostiftelsen.

Løsning

Kampanjen ble delt i sosiale medier av landets mest profilerte mennesker, og genererte oppmerksomhet i pressen. Stiftelsen har samlet inn åtte millioner kroner som uavkortet går til likestillingsarbeid for barn i idretten.

Kunde

Zuccarellostiftelsen via KO&CO:

Sjanger

Holdningskampanje

Når

2021

Lokasjon

Oslo

Kontakt

Snakk med våre daglig leder Fredrik Hinsch for mer informasjon

No items found.