Svindlere opptrer stadig mer profesjonelt, med mer sofistikerte metoder enn før. Nordea, DnB, Danske Bank og Politiet gikk sammen for å produsere en preventiv kampanje med målsetning om å informere og bevisstgjøre publikum på metodene - og dermed hindre at folk lar seg lure av svindlerne.
Ellevill utviklet kreativt konsept og produserte fem filmer som hver tar for seg én enkelt svindelmetode. Fokusområdene var phishing, bankID, pengemuldyr, bedriftsvindel og kjærlighetssvindel. Ellevill bygget selv de falske kontorene i forkant og filmet alle de fem filmene på én opptaksdag i studio. I etterkant multipliserte vi kontorene, slik man ser i det siste bildet i filmen.
Kampanjen ble lansert på online flater og oppnådde strålende resultater med treff på én million unike brukere på første uken. På Youtube ligger gjennomsnittlig completion rate på 55%, som er høyere enn benchmark på 43%. Vil også legge til at kampanjen har fått 1 933 klikk og en klikkrate på 0.22% som er veldig bra.
Holdningskampanje for Politiet via Wavemaker:
Holdningskampanje
2023
Oslo
Snakk med vår regissør Markus Odland for mer informasjon