Økte levekostnader gjør at stadig flere mennesker, spesielt barnefamilier, kjenner at privatøkonomien blir strammere. Dette fører til økt behov for økonomisk rådgivning, samt få bedre oversikt over sine lån. Målsetningen med filmene var å kommunisere muligheten for å gå gode råd hos Nordea.
Kampanjen ble produsert i samarbeid med Wavemaker. Ellevill stod i denne omgang for utvikling av konsept, på bestilling fra Wavemakers mediaplan. Filmene skulle publiseres i SoMe og online video. Derfor er kampanjen tilpasset både liggende og stående format.
Nordea tilbyr gratis rådgivning til alle sine kunder. Derfor ble det produsert en lettbeint, varm og humoristisk kampanje som understreker at det er viktig å bruke kompetente folk til riktig jobb. Vi valgte én hovedkarakter som går igjen i alle opptak som spør om økonomiske råd i situasjoner hvor det ikke passer seg.
Nordea via Wavemaker:
Reklame
2022
Oslo
Snakk med vår regissør Markus Odland for mer informasjon