Gyldendal ønsket en merkevarebyggende film på vegne av læringsverktøyet Skolestudio som forlaget tilbyr barnkeskoler, ungdommskoler og VGS. Budskapet "Vi er klare var primært myntet på lærere og skoleledelse, mens den sekundære målgruppen er foreldre med barn i skolealder. Det visuelle formspråket skulle vekke positive følelser hos publikum og fremstå inspirerende.
Sammen med Hyper Reklamebyrå solgte Ellevill inn et uttak som svarte på medieplanen og merkevarestrategien hos Gyldendal. Det ble gjennomført opptak på barneskole i Ski, ungdommskole på Grorud og VGS på Hamar. Opptakene resulterte i to pulser med separate kortversjoner, samt stillfoto. Ellevill stod for prosjekteledelse, produksjon og etterarbeid på alt av materiale.
Filmene verdsetter alle lærerne som er klare for å ta imot årets skoleelever første skoledag. Gjennom et visuelt kjærlighetsbrev feirer vi yrkesstoltheten til norske lærere, samt felleskap og tilhørighet i forventningen til i det å ta fatt på et nytt lærerikt år. Filmen vekker og forvalter tillit hos målgruppen, som med selvtillit kan si at de er klare for et nytt skoleår - sammen med Skolestudio og Gyldendal.
Gyldendal via Hyper:
Reklamefilm
2022
Oslo
Snakk med vår regissør Markus Odland for mer informasjon