Stopp, Tenk, Sjekk

Formål Nordea, DNB og Danske Bank ønsket en felles kampanje for å øke bevisstheten rundt digitale svindelmetoder. Målet var å få publikum til å gjenkjenne faresignaler og ta en ekstra sjekk før de delte personopplysninger eller overførte penger. Kampanjen skulle nå bredt ut på digitale flater, med særlig vekt på unge voksne og aktive brukere av sosiale medier. Prosess Ellevill Produksjon utviklet og produserte en serie korte filmer og annonser tilpasset Snap, Meta og andre online kanaler. Innholdet brukte en direkte og gjenkjennbar tone, med scener inspirert av ekte svindelsituasjoner. Det visuelle språket ble designet for å fange oppmerksomheten raskt i feed, samtidig som budskapet var klart: stopp opp, tenk deg om, og dobbeltsjekk avsender. Produksjonen ble optimalisert for mobilformat og kort visningstid. Resultat Kampanjen fikk stor distribusjon og nådde ut til målgruppen på tvers av plattformer. Tilbakemeldinger fra bankene viste at flere kunder rapporterte økt bevissthet om svindel, og innholdet ble brukt videre i informasjonsarbeid og forebyggende tiltak. Prosjektet demonstrerte hvordan tre konkurrenter kunne samarbeide om et felles samfunnsoppdrag og skape et tydelig, effektivt budskap.

Kunde

Politiet, DNB, Nordea og Danske Bank

LeveranseR

Filmproduksjon og konseptutvikling

ÅR

2024

regissør

Markus Odland