Hot in the Cold
Formål Visit Norway ønsket å vise europeiske reisende at norske byer ikke bare er verdt å besøke om sommeren – men at de faktisk er på sitt mest sjarmerende om vinteren. Kampanjen Hot in the Cold skulle inspirere par til å velge Norge som en “off season”-destinasjon, der man kan oppleve kontraster: kulde og nærhet, ro og energi, mørke og lys. Prosess Ellevill Produksjon utviklet konseptet sammen med Visit Norway og Nord DDB. Vi inviterte et internasjonalt par på en vinterreise til Norge, og lot dem utforske bylivet, naturen og de små, intime øyeblikkene mellom aktivitetene. Gjennom dokumentarisk fortelling og ekte møter ønsket vi å vise at norske vinterbyer er perfekte for par som vil oppleve mye – på kort tid. Filmen balanserer mellom varme og kulde, menneske og natur. Løsning Resultatet ble Hot in the Cold – en stemningsfull og moderne kjærlighetshistorie fra nord, som fremhever Norge som et romantisk og levende reisemål også utenfor høysesongen. Filmen ble distribuert som kampanje over hele Europa og har skapt høy trafikk og sterk engasjement på Visit Norway sine plattformer. Kampanjen posisjonerer Norge som et reisemål for både eventyr og nærhet – hele året.
Kunde
Visit Norway / Nord DDB
LeveranseR
Filmproduksjon
ÅR
2025
regissør
Even Husby