I en tid der meninger tilbys ferdigpakket og lett tilgjengelig, ønsker Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) å bevisstgjøre folk om viktigheten av kildekritikk og refleksjon over debattkulturen. Sammen med Tante Randi reklamebyrå produserte IMDi ironiske reklamefilmer for markedsplassen www.finnmening.no for å understreke budskapet om at man ikke ukritisk skal smykke seg med meninger, sannheter og standpunkter.
Samarbeidet med Tante Randi reklamebyrå resulterte i utviklingen av et kreativt konsept og produksjonen av flere reklamefilmer og testimonails. Vi ironiserte overfladisk kommersielt formspråk, på en måte som dagens unge kunne kjenne seg igjen i. Opptakene ble gjennomført på én dag i studio, der ulike scenarier og settinger ble iscenesatt for å illustrere ulike aspekter av debattkulturen.
Kampanjen ble lansert på digitale plattformer og oppnådde bemerkelsesverdige gode resultater og engasjement på TikTok. Det ble hundrevis av kommentarer hvor tenåringer skriver; "det her er helt genialt" og "Too goood!!!" osv. Stas <3 Kampanjen har også blitt debattert i fortjente medier som Subjekt og på sitt vist klart å sette fokus på behovet for kritisk tenkning og bevissthet rundt hvordan vi forholder oss debtattkultur i dagens samfunn.
Holdningskampanje for Imdi via Tante Randi:
Holdningskampanje
2024
Oslo
Snakk med vår regissør Markus Odland for mer informasjon