Stopp, tenk, sjekk

Holdningskampanje for Politiet via Wavemaker:
Formål

Svindlere opptrer stadig mer profesjonelt, med mer sofistikerte metoder enn før. Nordea, DnB, Danske Bank og Politiet gikk sammen for å produsere en preventiv kampanje med målsetning om å informere og bevisstgjøre publikum på metodene - og dermed hindre at folk lar seg lure av svindlerne.

Prosess

Ellevill utviklet kreativt konsept og produserte fem filmer som hver tar for seg én enkelt svindelmetode. Fokusområdene var phishing, bankID, pengemuldyr, bedriftsvindel og kjærlighetssvindel. Ellevill bygget selv de falske kontorene i forkant og filmet alle de fem filmene på én opptaksdag i studio. I etterkant multipliserte vi kontorene, slik man ser i det siste bildet i filmen.

Løsning

Kampanjen ble lansert på online flater og oppnådde strålende resultater med treff på én million unike brukere på første uken. På Youtube ligger gjennomsnittlig completion rate på 55%, som er høyere enn benchmark på 43%. Vil også legge til at kampanjen har fått 1 933 klikk og en klikkrate på 0.22% som er veldig bra.

Kunde

Holdningskampanje for Politiet via Wavemaker:

Sjanger

Holdningskampanje

Når

2023

Lokasjon

Oslo

Kontakt

Snakk med vår regissør Markus Odland for mer informasjon

No items found.