1X har vekket internasjonal interesse etter annonseringen av samarbeid med teknologigiganten OpenAI etter en kapitalinnhenting i mars hvor OpenAI Startup Fund og anerkjente Tiger Global gikk inn på eiersiden. Nå har 1X utvidet anvendelsesområdet for sin banebrytende android, EVE, til logistikksektoren. For å markedsføre denne lanseringen, samarbeidet Ellevill Produksjon og det New York-baserte reklamebyrået Grand Army. Målet med prosjektet var å skape en engasjerende og innovativ film som fremstiller EVE i sitt nye arbeidsmiljø, og derved posisjonere 1X strategisk i det globale markedet.
Ellevill Produksjon visualiserte en fremtid der teknologi og menneskelighet smelter sammen. Prosessen involverte nøye planlegging og gjennomføring av både film og stillbilder, og ble avviklet i Moss med et tverrfaglig samarbeid mellom Oslo og New York. Grand Army bidro med sin ekspertise i konseptutvikling og branding, noe som var avgjørende for filmens kreative retning og markedsføringsstrategi.
Resultatet er en tankevekkende (og litt humoristiske) film som presenterer EVE som logistikkarbeider. Filmen fremhever hvordan android-teknologi kan integreres i arbeidshverdagen og gir et innblikk i fremtidens arbeidsmiljøer. Dette prosjektet har demonstrert Ellevill Produksjon sin evne til å arbeide med innovative teknologier og internasjonale merkevarer.
1X via Grand Army
Brandfilm
2023
Moss, Norge
Snakk med vår regissør Markus Odland for mer informasjon